URSS.ru Магазин научной книги
Обложка Гениш Эйюп Тренировочные тесты по турецкому языку: Грамматика. Лексика. Семантика. 100 тем, 3000 заданий + ключи ко всем заданиям Обложка Гениш Эйюп Тренировочные тесты по турецкому языку: Грамматика. Лексика. Семантика. 100 тем, 3000 заданий + ключи ко всем заданиям
Id: 268687
619 р.

Тренировочные тесты по турецкому языку:
Грамматика. Лексика. Семантика. 100 тем, 3000 заданий + ключи ко всем заданиям. Изд. стереотип.

URSS. 2020. 280 с. ISBN 978-5-9710-8472-3.
Типографская бумага

Аннотация

Настоящая книга представляет собой сборник упражнений по турецкому языку и содержит 100 тем и около 3000 заданий, которые связаны с основными грамматическими темами. Главная цель данной книги --- помочь студентам преодолеть трудности при изучении турецкого языка. В учебнике представлено 30 видов вопросов, к которым в конце книги даны ответы, что поможет учащимся быстро и эффективно проверить свои знания. Примеры взяты из повседневной... (Подробнее)


СОДЕРЖАНИЕ
top

Предисловие ………...……..………………………………......................……

ФОНЕТИКА / SES BİLGİSİ

 1-Турецкий алфавит

(Türk alfabesi)

2-Знак удлинения и смягчения (^)

(Düzeltme işareti)

3-Выпадение гласной буквы

(Ses (hece, ünlü) düşmesi)

4-Гармония согласных

(Ünsüz benzeşmesi (ünsüz uyumu, sert sessiz benzeşmesi, sessizlerin benzeşmesi)

5-Озвончение

(Ses (sessiz, ünsüz) yumuşaması)

6-Вставные согласные, Выпадение согласных

(Ses (sessiz, ünsüz) türemesi), (Ses (sessiz, ünsüz) düşmesi)

7-Вставные буквы ……

(Kaynaştırma harfleri)

ИМЯ СУЩЕСТВИТЕЛЬНОЕ / İSİMLER, ADLAR

8-Аффиксы сказуемости в именном сказуемом (1)

(Ek-fiil, isim fiil, ek eylem) ( + )

9-Аффиксы сказуемости в именном сказуемом (2)

(Ek-fiil, isim fiil, ek eylem) ( - / +? / -? )

10-Аффиксы сказуемости в именном сказуемом (3)

(Ek-fiil, isim fiil, ek eylem) (idi / imiş / ise)

11-Синонимы……

(Anlamdaş (eşanlamlı) kelimeler)

12-Антонимы……

(Zıt (karşıt anlamlı) kelimeler)

13-Омонимы

(Sesteş (eşsesli) kelimeler)

14-Близкие по значению слова

(Yakın anlamlı kelimeler)

15-Лексемы “var” и “yok”

(“Var” ve “Yok” kelimeleri)

16-Аффикс множественного числа

(Çoğul eki)

17-Вопросительная частица

(Soru eki)

18-Отрицательная частица “değil”

(İsimlerde olumsuzluk)

19-Дательный падеж…………………………………………………………

(Yönelme hâli, datif, yaklaşma, -e hâli)

20-Винительный падеж………………………………………………………

(Belirtme hâli, akuzatif, yükleme, -i hâli)

21-Местный падеж……………………………………………………………

(Bulunma hâli, lokatif, kalma, -de hâli)

22-Исходный падеж………………………..…………………………………

(Ayrılma hâli, ablatif, uzaklaşma, çıkma, -den hâli)

23-Творительный падеж………..……………………………………………

(Vasıta hâli, instrumental, -le hâli)

24-Падежи и управление глаголов (винительный, дательный, местный, исходный, творительный, эквативный и родительный падеж)………………

(Belirtme, yönelme, bulunma, ayrılma, vasıta, eşitlik, ilgi hâli ve fiil soruları)

25-Изафеты (притяжательный (двухаффиксный), относительный (одноаффиксный) изафет, комбинированные изафетные конструкции, изафетная цепь и именная группа)………………………………………….…

(Belirtili, belirtisiz, zincirleme, karma isim tamlamaları ve sıfat tamlaması)

26-Служебные имена ……

(Yer-yön isimleri)

27-Удвоенные слова

(İkilemeler)

28-Звукоподражательные слова

(Yansımalar)

ИМЯ ПРИЛАГАТЕЛЬНОЕ / SIFATLAR, ÖNADLAR

29-Качественные прилагательные

(Niteleme sıfatları)

30-Относительные прилагательные

(Belgisiz sıfatlar)

ЧИСЛИТЕЛЬНЫЕ

31-Числительные

(Количественные, порядковые, собирательные числительные и дроби)

(Sayı sıfatları: asıl sayı, sıra sayı, üleştirme sayı ve kesir sayı sıfatları)

32-Усиление значения прилагательных

(Pekiştirme sıfatları)

МЕСТОИМЕНИЕ / ZAMİRLER, ADILLAR

33-Возвратное местоимение

(Dönüşlük zamiri)

34-Указательные местоимения

(İşaret zamirleri)

35-Неопределенные местоимения

(Belgisiz zamirler)

НАРЕЧИЕ / ZARFLAR, BELİRTEÇLER

36-Наречие (Наречия образа действия, временные, места-направления, количества и вопросительные)…………

(Durum, zaman yer-yön, miktar (azlık-çokluk) ve soru zarfları)

ГЛАГОЛЫ / FİİLLER, EYLEMLER

А-ПРОСТЫЕ ВРЕМЕНА ГЛАГОЛОВ

1-ИЗЯВИТЕЛЬНЫЕ НАКЛОНЕНИЕ

37-Настоящее продолженное время

(Şimdiki zaman)

38-Прошедшее категорическое время

(Görülen (-di’li) geçmiş zaman)

39-Будущее категорическое время

(Gelecek zaman)

40-Настоящее-будущее время

(Geniş zaman)

41-Прошедшее субъективное время

(Duyulan (-miş’li) geçmiş zaman)

2-НЕРЕАЛЬНЫЕ НАКЛОНЕНИЕ

42-Долженствовательное наклонение

(Gereklilik kipi)

43-А-1-Простая синонимичная форма долженствовательного наклонения…………………………………………………………………..…

(-mak zorunda)

44-А-2-Простая синонимичная форма долженствовательного наклонения…………………………………………………………………..…

(-ması lazım)

45-А-3-Простая синонимичная форма долженствовательного наклонения…………………………………………………………………..…

(-ması gerek)

46-А-4-Простая синонимичная форма долженствовательного наклонения………………………………………………………………………

(-masına gerek yok)

47-B-1-Сложная синонимичная форма долженствовательного наклонения…………………………………………………………………..…

(-ması gerekmek)

48-B-2-Сложная синонимичная форма долженствовательного наклонения…………………………………………………………………..…

(-mak zorunda kalmak / -ması icap etmek)

49-B-3-Сложная синонимичная форма долженствовательного наклонения…………………………………………………………………..…

(-masına gerek kalmamak / -mak zorunda kalmamak)

50-Долженствование…………………………………………………………

(-meli, -mak zorunda, -ması lazım, -ması gerek, -masına gerek olmamak; -ması gerekmek, -mak zorunda kalmak, -ması icap etmek, -mak zorunda kalmamak, -masına gerek kalmamak)

51-Желательное наклонение

(İstek kipi)

52-Условно-желательное наклонение

(Dilek-şart kipi)

53-Повелительное наклонение

(Emir kipi)

54-Нереальные наклонения…………………………………………………

(Dilek kipleri: Gereklilik, İstek, Dilek-şart ve Emir)

В-СЛОЖНЫЕ ВРЕМЕНА ГЛАГОЛОВ

55-Определенный имперфект………………………………………………

(Şimdiki zamanın hikayesi)

56-Будущее-прошедшее время………………………………………………

(Gelecek zamanın hikayesi)

57-Неопределенный имперфект……………………………………………

(Geniş zamanın hikayesi)

58-Давнопрошедшее время…………………………………………………

(Duyulan (-miş’li) geçmiş zamanın hikayesi)

59-Прошедшее время долженствовательного наклонения……………

(Gereklilik kipinin hikayesi)

60-Прошедшее время простой синонимичной формы долженствовательного наклонения………………………………………

(-mak zorundaydı)

61-Прошедшее время простой синонимичной формы долженствовательного наклонения………………………………………

(-ması lazımdı)

62-Настоящее продолженное время субъективной модальности……

(Şimdiki zamanın rivayeti)

63-Будущее категорическое время субъективной модальности…….…

(Gelecek zamanın rivayeti)

64-Настоящее-будущее время субъективной модальности……………

(Geniş zamanın rivayeti)

65-Долженствовательное наклонение субъективной модальности……

(Gereklilik kipinin rivayeti)

66-Прошедшее время простой синонимичной формы долженствовательное наклонение субъективной модальности………

(-mak zorundaymış)

67-Прошедшее время простой синонимичной формы долженствовательное наклонение субъективной модальности...........…

(-ması lazımmış)

68-Настоящее продолженное время условной модальности……………

(Şimdiki zamanın şartı)

69-Будущее категорическое время условной модальности……………

(Gelecek zamanın şartı)

70-Настоящее-будущее время условной модальности…………………

(Geniş zamanın şartı)

71-Прошедшее субъективное время условной модальности……………

(Duyulan (-miş’li) geçmiş zamanın şartı)

72-Прошедшее категорическое время условной модальности…………

(Görülen (-di’li) geçmiş zamanın şartı)

73-Сложные времена глаголов……………………………………………

(Birleşik zamanlar)

СОСТАВНЫЕ ГЛАГОЛЫ

74-Форма возможности / невозможности

(Yeterlik fiili)

75-Форма быстроты

(Tezlik fiili)

76-Форма близости к осуществлению

(Yaklaşma fiili)

77-Форма длительности (дуратив)

(Sürerlik fiili)

78-Составные глаголы-идиомы

(Anlamca kaynaşmış birleşik fiiller)

79-Сложные составные глаголы (причастие /-yor + “olmak”)…...………

[Karmaşık fiiller (Sıfat fiil /-yor + “olmak”)]

ЗАЛОГИ

80-Страдательный залог

(Edilgen fiil)

81-Возвратный залог

(Dönüşlü fiil)

82-Взаимный залог

(İşteş fiil)

83-Понудительный залог

(Ettirgen & Oldurgan fiiller)

84-Залоги….……………………………………………………………………

(Çatı bakımından fiiller)

85-Смещение значений или времен

(Fiillerde zaman kayması)

ГЛАГОЛЬНЫЕ ФОРМЫ

86-Глагольные формы-1……………………………………………………

(İsim fiiller + Sıfat fiiller)

87-Глагольные формы-2……………………………………………………

(Zarf fiiller-1)

88-Глагольные формы-3……………………………………………………

(Zarf fiiller-2)

89-Глагольные формы-4……………………………………………………

(Aktarma cümleleri)

СЛУЖЕБНЫЕ СЛОВА / GÖREVLİ KELİMELER

ПОСЛЕЛОГИ

90-Послелоги…………………………..………………………………

(Edatlar)

СОЮЗЫ И ЧАСТИЦЫ

91-Союзы и частицы……...……………………………

(Bağlaçlar)

МЕЖДОМЕТИЯ

92-Междометия................................................................................................... 224 (Ünlemler)

ПРЕДЛОЖЕНИЕ / CÜMLE

93-Предложение-1 (Несогласованность подлежащего и сказуемого) …

(Özne-Yüklem uyumsuzluğu)

94-Предложение-2 (Несогласованность объекта действия и сказуемого)

(Nesne-Yüklem uyumsuzluğu)

СЛОВООБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ АФФИКСЫ / YAPIM EKLERİ

95-Словообразовательные аффиксы-1( Именные аффиксы, прибавляемые к именам)

(İsimden isim yapan yapım ekleri)

96-Словообразовательные аффиксы-2 (Глагольные аффиксы, прибавляемые к именам)

(İsimden fiil yapan yapım ekleri)

97-Словообразовательные аффиксы-3 (Именные аффиксы, прибавляемые к глаголам)

(Fiilden isim yapan yapım ekleri)

98-Словообразовательные аффиксы-4 (Глагольные аффиксы, прибавляемые к глаголам)

(Fiillden fiil yapan yapım ekleri)

ПРАВИЛА ОРФОГРАФИИ / YAZIM KURALLARI

99-Правила орфографии……………………………………………………

(Yazım Kuralları)

ЗНАКИ ПРЕПИНАНИЯ / NOKTALAMA İŞARETLERİ

100-Знаки препинания……………………………………………………..…

(Noktalama İşaretleri)

Ответы к заданиям…….……………………………………………………

Список условных сокращений

Книги автора……………………....................………………

ПРЕДИСЛОВИЕ

Eğitim alanında ilk defa 20.yüzyılın başlarında İngiltere ve Amerika’da ortaya çıkan test sistemi kısa bir süre bütün dünyaya yayılmıştır. Bu sistem sayesinde öğrencilerin bilgilerinin çok daha hızlı ve objektif olarak ölçülmesi sağlanmıştır.

Türkiye’de de ilk defa yaygın olarak 1974 yılında üniversite giriş sınavında kullanılmaya başlanılan bu sistem, kısa sürede Türk eğitim sistemini her yönden sarmış daha sonra da hayatın her alanına yayılarak ölçme ve değerlendirmede bir numaralı kaynak olmuştur.

Bugün eğitimde test sistemi sadece bir ölçme-değerlendirme aracı olarak kullanılmamaktadır. Bu sistem aynı zamanda bir konunun maddeleştirilmesini, o konuya ait en ince noktaların ve istisnaların öğrenilmesini ve öğrenilen bilgilerin hızlı bir şekilde tekrar edilmesini de sağlamaktadır.

Bu metot, Türkçeyi bir yabancı dil olarak öğrenenlerin işlerini biraz daha kolaylaştıracak ve en önemlisi ise bir sürü zaman kazandıracaktır.

Kitapta konular birkaç ana başlık altında toplanmış bulunmaktadır Böylece birbirine yakın olan konular daha kolay öğrenilebilecektir.

Bazı küçük konularla ilgi de sorular hazırlanmış fakat bu sorular başka bir ana konunun içine yerleştirilmiştir.

Konuların içinde sorular kolaydan zora doğru sıralanmıştır. Bir konunun içinde o konu ile ilgili hem çok kolay hem de zor sorular verilmiştir. Bu da kitabın her seviyedeki öğrenciye hitap etmesini sağlamaktadır.

Kitabın daha faydalı olması için takıldığınız sorularda "Грамматика турецкого языка / Эйюп Гениш – М.: URSS; 2010. – 783с." adlı esere başvurmanızı tavsiye ediyoruz. Sorular bu eser baz alınarak hazırlanmıştır.

Bu test kitabı sayesinde kitap, kalem kullanmadan rahat bir şekilde bir konuyu evde, işte, yolda yani kısacası her yerde tekrar edebilir, bilgilerinizi tazeleyebilirsiniz

Kitapta yaklaşık üç bin (2886) test sorusu bulunmaktadır. Üç bin test sorusu için tahmini 30 farklı soru şekli kullanılmıştır. Soru adedinin bu kadar çok olması konunun her yönlü öğrenilmesini; sorularda geçen kelime ve cümlelerin günlük hayattan alınmış olması ise kitabın bir konuşma kılavuzu gibi kullanılmasını sağlayacaktır.

Kitabın uzun süreli faydalı olması için soruların en az üç ayda bir tekrar çözülmesini tavsiye ediyoruz. Bunun için de mümkünse soruları kitabın üstünde değil başka bir yerde çözün.

Her konuda en az % 90 başarı yakalayana kadar testleri çözmeye devam edin.

Üst üste birkaç defa yanlış cevapladığınız sorularda mutlaka bir dilbilgisi kitabına başvurun.

Her soruda sadece bir doğru cevap bulunmaktadır. Birden fazla doğru cevap olamaz. Bütün soruların cevapları kitabın sonunda cevap anahtarında verilmiştir.

Уважаемые читатели, свои предложения и вопросы, связанные с турецким языком, вы можете присылать на электронный адрес редакции editor@urss.ru

Ждем ваших писем и желаем успехов!

Эйюп ГЕНИШ

к.и.н., доцент, филолог,

преподаватель турецкого языка и литературы