Пролог |
Глава 1. | О вере |
| Раздел 1. Является ли объектом веры первая истина |
| | Articulus 1. Utrum obiectum fidei sit veritas prima |
| Раздел 2. Является ли объектом веры нечто составное по типу высказывания |
| | Articulus 2. Utrum obiectum fidei sit aliquid complexum per modum enuntiabilis |
| Раздел 3. Может ли объектом веры быть нечто ложное |
| | Articulus 3. Utrum fidei possit subesse falsum |
| Раздел 4. Может ли нечто видимое быть объектом веры |
| | Articulus 4. Utrum obiectum fidei possit esse aliquid visum |
| Раздел 5. Действительно ли то, что относится к вере, может познаваться научным познанием |
| | Articulus 5. Utrum ea quae sunt fidei possint esse scita |
| Раздел 6. Следует ли разделять вероучение на отдельные артикулы, или догматы |
| | Articulus 6. Utrum credibilia sint per certos articulos distinguenda |
| Раздел 7. Действительно ли число догматов возрастало со временем |
| | Articulus 7. Utrum articuli fidei secundum successionem temporum creverint |
| Раздел 8. Должным ли образом перечислены догматы веры |
| | Articulus 8. Utrum articuli fidei convenienter enumerentur |
| Раздел 9. Подобающим ли образом догматы представлены в Символе |
| | Articulus 9. Utrum convenienter articuli fibei in symbolo ponantur |
| Раздел 10. Действительно ли Символ веры составляется верховным понтификом |
| | Articulus 10. Utrum ad summum pontificem pertineat fidei symbolum ordinare |
Глава 2. | О действии веры |
| Раздел 1. Действительно ли "верить" – значит размышлять с одобрением |
| | Articulus 1. Utrum credere sit cum assensione cogitare |
| Раздел 2. Подобающим ли образом действие веры разделяют на "доверие Богу", "веру в существование Бога" и "веру в Бога" |
| | Articulus 2. Utrum convenienter distinguantur actus fidei per hoc quod est credere Deo, credere Deum et credere in Deum |
| Раздел 3. Действительно ли верить в нечто, превышающее возможности разума, необходимо для спасения |
| | Articulus 3. Utrum credere aliquid supra rationem naturalem sit necessarium ad salutem |
| Раздел 4. Необходимо ли верить в то, что можно доказать при помощи естественного разума |
| | Articulus 4. Utrum credere ea quae ratione naturali probari possunt sit necessarium |
| Раздел 5. Должен ли человек верить во что-либо отчетливо |
| | Articulus 5. Utrum homo teneatur ad credendum aliquid explicite |
| Раздел 6. Все ли люди равным образом обязаны иметь отчетливую веру |
| | Articulus 6. Utrum omnes aequaliter teneantur ad habendum fidem explicitam |
| Раздел 7. Все ли люди для своего спасения обязаны иметь отчетливую веру в таинство воплощения Христа |
| | Articulus 7. Utrum explicite credere mysterium incarnationis Christi sit de necessitate salutis apud omnes |
| Раздел 8. Необходимо ли для спасения отчетливо верить в Троицу |
| | Articulus 8. Utrum explicite credere Trinitatem sit de necessitate salutis |
| Раздел 9. Является ли вера заслугой |
| | Articulus 9. Utrum credere sit meritorium |
| Раздел 10. Умаляет ли заслугу аргумент, поддерживающий то, что относится к вере |
| | Articulus 10. Utrum ratio inducta ad ea quae sunt fidei minuat meritum fidei |
Глава 3. | О внешнем действии веры |
| Раздел 1. Действительно ли исповедание является действием веры |
| | Articulus 1. Utrum confessio sit actus fidei |
| Раздел 2. Действительно ли исповедание веры необходимо для спасения |
| | Articulus 2. Utrum confessio fidei sit necessaria ad salutem |
Глава 4. | О самой добродетели веры |
| Раздел 1. Является ли подобающим это определение веры: "Вера есть субстанция вещей, на которые надеются, аргумент о невидимом" |
| | Articulus 1. Utrum hoc sit competens fidei definitio: fides est substantia sperandarum rerum, argumentum non apparentium |
| Раздел 2. Действительно ли вера пребывает в разуме как в субъекте |
| | Articulus 2. Utrum fides sit in intellectu sicut in subjecto |
| Раздел 3. Действительно ли любовь-каритас является формой веры |
| | Articulus 3. Utrum caritas sit forma fidei |
| Раздел 4. Действительно ли неоформленная вера может стать оформленной, и наоборот |
| | Articulus 4. Utrm fides informis possit fieri formata, vel e converso |
| Раздел 5. Является ли вера добродетелью |
| | Articulus 5. Utrum fides sit virtus |
| Раздел 6. Является ли вера единой добродетелью |
| | Articulus 6. Utrum fides sit una virtus |
| Раздел 7. Является ли вера первой среди добродетелей |
| | Articulus 7. Utrum fides sit prima inter virtutes |
| Раздел 8. Действительно ли вера достоверней научного знания и других интеллектуальных добродетелей |
| | Articulus 8. Utrum fides sit certior scientia et aliis virtutibus intellectualibus |
Глава 5. | О тех, кто обладает верой |
| Раздел 1. Действительно ли ангел или человек в своем изначальном состоянии обладали верой |
| | Articulus 1. Utrum Angelus aut homo in sua prima conditione habuerit fidem |
| Раздел 2. Есть ли вера в демонах |
| | Articulus 2. Utrum in Daemonibus sit fides |
| Раздел 3. Действительно ли отрицающие один догмат веры могут обладать неоформленной верой относительно других догматов |
| | Articulus 3. Utrum qui discredit unum articulum fidei, possit habere fidem informem de aliis articulis |
| Раздел 4. Может ли вера одного человека быть больше, чем вера другого |
| | Articulus 4. Utrum fides possit esse maior in uno quam in alio |
Глава 6. | О причине веры |
| Раздел 1. Действительно ли веру вселяет в человека Бог |
| | Articulus 1. Utrum fides sit homini a Deo infusa |
| Раздел 2. Является ли даром неоформленная вера |
| | Articulus 2. Utrum fides informis sit donum Dei |
Глава 7. | О следствиях веры |
| Раздел 1. Является ли страх следствием веры |
| | Articulus 1. Utrum timor sit effectus fidei |
| Раздел 2. Является ли следствием веры очищение сердца |
| | Articulus 2. Utrum purificatio cordis sit effectus fidei |
Глава 8. | О даре разумения |
| Раздел 1. Является ли дар разумения даром Святого Духа |
| | Articulus 1. Utrum intellectus sit donum spiritus sancti |
| Раздел 2. Может ли дар разумения совмещаться с верой |
| | Articulus 2. Utrum donum intellectus possit simul esse cum fide |
| Раздел 3. Относится ли дар разумения только к теоретическому разуму, или также к практическому |
| | Articulus 3. Utrum donum intellectus sit speculativus tantum, an etiam practicus |
| Раздел 4. Действительно ли дар разумения присущ всем, кто обладает благодатью |
| | Articulus 4. Utrum donum intellectus insit omnibus habentibus gratiam |
| Раздел 5. Обнаруживается ли дар разумения также и в людях, лишенных освящающей благодати |
| | Articulus 5. Utrum intellectus donum inveniatur etiam in non habentibus gratiam gratum facientem |
| Раздел 6. Отличен ли дар разумения от других даров |
| | Articulus 6. Utrum donum intellectus distinguatur ab aliis donis |
| Раздел 7. Соответствует ли дару разумения шестое блаженство, а именно, то, о котором сказано: Блаженны чистые сердцем и т.д. |
| | Articulus 7. Utrum dono intellectus respondeat sexta beatitudo, scilicet, "beati mundo corde" etc. |
| Раздел 8. Действительно ли среди плодов дару разумения соответствует вера |
| | Articulus 8. Utrum in fructibus fides respondeat dono intellectus |
Глава 9. | О даре знания |
| Раздел 1. Является ли знание даром |
| | Articulus 1. Utrum scientia sit donum |
| Раздел 2. Относится ли дар знания к божественным вещам |
| | Articulus 2. Utrum scientiae donum sit circa res divinas |
| Раздел 3. Действительно ли дар знания является практическим знанием |
| | Articulus 3. Utrum scientiae donum sit scientia practica |
| Раздел 4. Действительно ли дару знания соответствует третье блаженство, а именно, то, о котором сказано: Блаженны плачущие и т.д. |
| | Articulus 4. Utrum dono scientiae respondeat tertia beatitudo, scilicet, beati qui lugent, etc. |
Глава 10. | О вере, насколько это касается противоположных пороков. И во-первых, о неверии в общем |
| Раздел 1. Является ли неверие грехом |
| | Articulus 1. Utrum infidelitas sit peccatum |
| Раздел 2. Действительно ли неверие пребывает в разуме как в субъекте |
| | Articulus 2. Utrum infidelitas sit in intellectu sicut in subiecto |
| Раздел 3. Является ли неверие величайшим грехом |
| | Articulus 3. Utrum sit maximum peccatorum |
| Раздел 4. Действительно ли любое действие неверного является грехом |
| | Articulus 4. Utrum omnis actio infidelium sit peccatum |
| Раздел 5. О видах неверия |
| | Articulus 5. De speciebus infidelitatis |
| Раздел 6. О сравнении видов неверия между собой |
| | Articulus 6. De comparatione earum ad invicem |
| Раздел 7. Надлежит ли спорить с неверными о вере |
| | Articulus 7. Utrum cum infidelibus sit disputandum de fide |
| Раздел 8. Следует ли принуждать неверных к вере |
| | Articulus 8. Utrum sint cogendi ad fidem |
| Раздел 9. Можно ли пребывать в общении с неверными |
| | Articulus 9. Utrum sit eis communicandum |
| Раздел 10. Могут ли неверные главенствовать над христианами |
| | Articulus 10. Utrum possint Christianis fidelibus praeesse |
| Раздел 11. Следует ли терпеть обряды неверных |
| | Articulus 11. Utrum ritus infidelium sint tolerandi |
| Раздел 12. Можно ли крестить детей неверных против воли родителей |
| | Articulus 12. Utrum pueri infidelium sint invitis parentibus baptizandi |
Глава 11. | О противоположных вере пороках, что касается ереси |
| Раздел 1. Является ли ересь видом неверия |
| | Articulus 1. Utrum haeresis sint infidelitatis species |
| Раздел 2. Действительно ли ересь как таковая относится к вопросам веры |
| | Articulus 2. Utrum haeresis sit proprie circa ea quae sunt fidei |
| Раздел 3. Следует ли терпеть еретиков |
| | Articulus 3. Utrum haeretici sint tolerandi |
| Раздел 4. Следует ли принимать вернувшихся к вере |
| | Articulus 4. Utrum revertentes ad fidem sint recipiendi |
Глава 12. | О противоположных вере пороках, что касается отступничества |
| Раздел 1. Действительно ли отступничество является неверием |
| | Articulus 1. Utrum apostasia ad infidelitatem pertineat |
| Раздел 2. Действительно ли подданные освобождаются от своих обязанностей по отношению к правителям в случае их отступничества |
| | Articulus 2. Utrum propter apostasiam a fide, subditi absolvantur a dominio praesidentium apostatarum |
Глава 13. | О пороках, противоположных исповеданию веры. И во-первых, о богохульстве в общем |
| Раздел 1. Действительно ли богохульство противоположно исповеданию веры |
| | Articulus 1. Utrum blasphemia opponatur confessioni fidei |
| Раздел 2. Всегда ли богохульство является смертным грехом |
| | Articulus 2. Utrum blasphemia semper sit peccatum mortale |
| Раздел 3. Является ли богохульство величайшим грехом |
| | Articulus 3. Utrum blasphemia sit maximum peccatorum |
| Раздел 4. Богохульствуют ли проклятые |
| | Articulus 4. Utrum blasphemia sit in damnatis |
Глава 14. | О богохульстве в частном, то есть о хуле на Духа Святого |
| Раздел 1. Является ли хула, или грех против Святого Духа, тем же, что и злонамеренный грех |
| | Articulus 1. Utrum blasphemia vel peccatum in Spiritum Sanctum sit idem quod peccatum ex certa malitia |
| Раздел 2. О видах этого греха |
| | Articulus 2. De speciebus huius peccati |
| Раздел 3. Может ли быть отпущен грех против Святого Духа |
| | Articulus 3. Utrum sit irremissibile |
| Раздел 4. Может ли человек согрешить против Духа Святого первым же грехом, еще до любого другого греха |
| | Articulus 4. Utrum aliquis possit peccare in Spiritum Sanctum a principio, antequam alia peccata committat |
Глава 15. | О пороках, противоположных дару разумения, а именно, о слепоте ума и притупленности чувства |
| Раздел 1. Является ли слепота ума грехом |
| | Articulus 1. Utrum caecitas mentis sit peccatum |
| Раздел 2. Является ли притупленность чувства грехом, отличным от слепоты ума |
| | Articulus 2. Utrum hebetudo sensus sit aliud peccatum a caecitate mentis |
| Раздел 3. Берут ли эти грехи начало от плотских грехов |
| | Articulus 3. Utrum haec vitia a peccatis carnalibus oriantur |
Глава 16. | О заповедях, относящихся к представленному ранее, то есть к вере и дарам знания и разумения |
| Раздел 1. Следовало ли дать заповеди о вере в ветхом законе |
| | Articulus 1. Utrum in veteri lege dare debuerint praecepta credendi |
| Раздел 2. Подобающим ли образом в ветхом законе переданы заповеди, относящиеся к знанию и разумению |
| | Articulus 2. Utrum convenienter in veteri lege tradantur praecepta pertinentia ad scientiam et intellectum |
Глава 17. | О надежде как таковой |
| Раздел 1. Является ли надежда добродетелью |
| | Articulus 1. Utrum spes sit virtus |
| Раздел 2. Является ли объектом надежды вечное блаженство |
| | Articulus 2. Utrum beatitudo aeterna sit obiectum proprium spei |
| Раздел 3. Можно ли надеяться на вечное блаженство другого |
| | Articulus 3. Utrum aliquis possit sperare alteri beatitudinem aeternam |
| Раздел 4. Дозволительно ли надеяться на другого человека |
| | Articulus 4. Utrum aliquis possit licite sperare in homine |
| Раздел 5. Является ли надежда теологической добродетелью |
| | Articulus 5. Utrum spes sit virtus theologica |
| Раздел 6. Отличается ли надежда от других теологических добродетелей |
| | Articulus 6. Utrum spes sit virtus distincta ab aliis theologicis |
| Раздел 7. Предшествует ли надежда вере |
| | Articulus 7. Utrum spes praecedat fidem |
| Раздел 8. Предшествует ли надежде любовь-каритас |
| | Articulus 8. Utrum caritas sit prior spe |
Глава 18. | О субъекте надежды |
| Раздел 1. Находится ли надежда в воле как в субъекте |
| | Articulus 1. Utrum spes sit in voluntate sicut in subiecto |
| Раздел 2. Пребывает ли надежда в блаженных |
| | Articulus 2. Utrum spes sit in beatis |
| Раздел 3. Пребывает ли надежда в проклятых |
| | Articulus 3. Utrum spes sit in damnatis |
| Раздел 4. Является ли несомненной надежда людей в земной жизни |
| | Articulus 4. Utrum spes viatorum non habeat certitudinem |
Глава 19. | О даре страха |
| Раздел 1. Можно ли бояться Бога |
| | Articulus 1. Utrum Deus possit timeri |
| Раздел 2. Подобающим ли образом страх подразделяется на сыновний, изначальный, рабский и мирской |
| | Articulus 2. Utrum timor convenienter dividatur in filialem, initialem, servilem et mundanum |
| Раздел 3. Всегда ли мирской страх является дурным |
| | Articulus 3. Utrum timor mundanus semper sit malus |
| Раздел 4. Является ли рабский страх благим |
| | Articulus 4. Utrum timor servilis sit bonus |
| Раздел 5. Тождественен ли рабский страх по своей субстанции со страхом сыновним |
| | Articulus 5. Utrum timor servilis sit idem in substantia cum timore filiali |
| Раздел 6. Может ли рабский страх совмещаться с любовью-каритас |
| | Articulus 6. Utrum timor servilis remaneat cum caritate |
| Раздел 7. Является ли страх началом мудрости |
| | Articulus 7. Utrum timor sit initium sapientiae |
| Раздел 8. Отличается ли изначальный страх от сыновнего по субстанции |
| | Articulus 8. Utrum timor initialis differat secundum substantiam a timore filiali |
| Раздел 9. Является ли страх даром Святого Духа |
| | Articulus 9. Utrum timor sit donum spiritus sancti |
| Раздел 10. Уменьшается ли страх с возрастанием любви-каритас |
| | Articulus 10. Utrum crescente caritate diminuatur timor |
| Раздел 11. Сохраняется ли страх в Небесном Отечестве |
| | Articulus 11. Utrum timor remaneat in patria |
| Раздел 12. Действительно ли нищета духа является блаженством, соответствующим дару страха |
| | Articulus 12. Utrum paupertas spiritus sit beatitudo respondens dono timoris |
Глава 20. | Об отчаянии |
| Раздел 1. Является ли отчаяние грехом |
| | Articulus 1. Utrum desperatio sit peccatum |
| Раздел 2. Может ли отчаяние иметь место без неверия |
| | Articulus 2. Utrum desperatio sine infidelitate esse possit |
| Раздел 3. Действительно ли отчаяние является наибольшим грехом |
| | Articulus 3. Utrum desperatio sit maximum peccatorum |
| Раздел 4. Действительно ли отчаяние происходит из уныния |
| | Articulus 4. Utrum desperatio ex acedia oriatur |
Глава 21. | О самоуверенности |
| Раздел 1. Полагается ли самоуверенность на Бога или на собственные силы |
| | Articulus 1. Utrum praesumptio innitatur Deo, an propriae virtuti |
| Раздел 2. Является ли самоуверенность грехом |
| | Articulus 2. Utrum praesumptio sit peccatum |
| Раздел 3. Действительно ли самоуверенность противоположна скорее страху, чем надежде |
| | Articulus 3. Utrum praesumptio magis opponatur timori quam spei |
| Раздел 4. Действительно ли самоуверенность причинно обусловливается тщеславием |
| | Articulus 4. Utrum praesumptio causetur ex inani gloria |
Глава 22. | О заповедях, относящихся к надежде и страху |
| Раздел 1. Нужно ли было дать некую заповедь о надежде |
| | Articulus 1. Utrum de spe debeat dari aliquod praeceptum |
| Раздел 2. Нужно ли было дать некую заповедь о страхе |
| | Articulus 2. Utrum de timore fuerit dandum aliquod praeceptum |
Глава 23. | О любви-каритас как таковой |
| Раздел 1. Является ли любовь-каритас дружбой |
| | Articulus 1. Utrum caritas sit amicitia |
| Раздел 2. Является ли любовь-каритас чем-то тварным в душе |
| | Articulus 2. Utrum caritas sit aliquid creatum in anima |
| Раздел 3. Является ли любовь-каритас добродетелью |
| | Articulus 3. Utrum caritas sit virtus |
| Раздел 4. Является ли любовь-каритас особой добродетелью |
| | Articulus 4. Utrum caritas sit virtus specialis |
| Раздел 5. Действительно ли любовь-каритас является единой добродетелью |
| | Articulus 5. Utrum caritas sit una virtus |
| Раздел 6. Является ли любовь-каритас наиболее превосходной добродетелью |
| | Articulus 6. Utrum caritas sit excellentissima virtutum |
| Раздел 7. Может ли некая добродетель быть истинной без любви-каритас |
| | Articulus 7. Utrum sine caritate possit esse aliqua vera virtus |
| Раздел 8. Является ли любовь-каритас формой добродетелей |
| | Articulus 8. Utrum caritas sit forma virtutum |
Глава 24. | О субъекте любви-каритас |
| Раздел 1. Является ли воля субъектом любви-каритас |
| | Articulus 1. Utrum voluntas sit subiectum caritatis |
| Раздел 2. Действительно ли любовь-каритас причинно обусловливается в нас посредством влияния |
| | Articulus 2. Utrum caritas causetur in nobis ex infusione |
| Раздел 3. Действительно ли излияние любви-каритас происходит сообразно естественным возможностям |
| | Articulus 3. Utrum caritas infundatur secundum capacitatem naturalium |
| Раздел 4. Может ли возрастать любовь-каритас |
| | Articulus 4. Utrum caritas augeri possit |
| Раздел 5. Действительно ли любовь-каритас увеличивается посредством добавления |
| | Articulus 5. Utrum caritas augeatur per additionem |
| Раздел 6. Возрастает ли любовь-каритас посредством любого своего действия |
| | Articulus 6. Utrum quolibet actu caritatis caritas augeatur |
| Раздел 7. Возрастает ли любовь-каритас до бесконечности |
| | Articulus 7. Utrum caritas augeatur in infinitum |
| Раздел 8. Может ли любовь-каритас быть совершенной в земной жизни |
| | Articulus 8. Utrum caritas in hac vita possit esse perfecta |
| Раздел 9. Подобает ли различать три степени любви-каритас |
| | Articulus 9. Utrum convenienter distinguantur tres gradus caritatis |
| Раздел 10. Может ли уменьшаться любовь-каритас |
| | Articulus 10. Utrum caritas possit diminui |
| Раздел 11. Можно ли утратить уже имеющуюся любовь-каритас |
| | Articulus 11. Utrum caritas semel habita possit amitti |
| Раздел 12. Утрачивается ли любовь-каритас из-за одного смертного греха |
| | Articulus 12. Utrum caritas amittatur per unum actum peccati mortalis |
Глава 25. | Об объекте любви-каритас |
| Раздел 1. Должна ли любовь-каритас ограничиваться Богом, или же она распространяется также и на ближнего |
| | Articulus 1. Utrum dilectio caritatis sistat in Deo, an se extendat etiam ad proximum |
| Раздел 2. Надлежит ли из любви-каритас любить саму любовь-каритас |
| | Articulus 2. Utrum caritas sit ex caritate diligenda |
| Раздел 3. Надлежит ли из любви-каритас любить неразумное творение |
| | Articulus 3. Utrum etiam creaturae irrationales sint ex caritate diligendae |
| Раздел 4. Должен ли человек из любви-каритас любить себя самого |
| | Articulus 4. Utrum homo debeat seipsum ex caritate diligere |
| Раздел 5. Должен ли человек из любви-каритас любить свое тело |
| | Articulus 5. Utrum homo debeat corpus suum ex caritate diligere |
| Раздел 6. Надлежит ли любить грешников из любви-каритас |
| | Articulus 6. Utrum peccatores sint ex caritate diligendi |
| Раздел 7. Любят ли грешники самих себя |
| | Articulus 7. Utrum peccatores diligant seipsos |
| Раздел 8. Должно ли из любви-каритас любить своих врагов |
| | Articulus 8. Utrum sit de necessitate caritatis ut inimici diligantur |
| Раздел 9. Необходимо ли для спасения демонстрировать нашим врагам знаки и действия любви |
| | Articulus 9. Utrum sit de necessitate salutis quod aliquis signa et effectus dilectionis inimico exhibeat |
| Раздел 10. Должны ли мы из любви-каритас любить ангелов |
| | Articulus 10. Utrum debeamus Angelos ex caritate diligere |
| Раздел 11. Должны ли мы из любви-каритас любить демонов |
| | Articulus 11. Utrum debeamus Daemones ex caritate diligere |
| Раздел 12. Подобающим ли образом указаны те четыре вещи, которые мы должны любить из любви-каритас, а именно, Бог, ближний, наше тело и мы сами |
| | Articulus 12. Utrum convenienter enumerentur quatuor ex caritate diligenda, scilicet Deus, proximus, corpus nostrum et nos ipsi |
Глава 26. | О порядке любви-каритас |
| Раздел 1. Есть ли в любви-каритас некий порядок |
| | Articulus 1. Utrum in caritate sit ordo |
| Раздел 2. Надлежит ли любить Бога больше, чем ближнего |
| | Articulus 2. Utrum Deus sit magis diligendus quam proximus |
| Раздел 3. Должен ли человек из любви-каритас любить Бога больше, чем самого себя |
| | Articulus 3. Utrum homo debeat ex caritate plus Deum diligere quam seipsum |
| Раздел 4. Должен ли человек из любви-каритас любить себя больше, чем ближнего |
| | Articulus 4. Utrum homo ex caritate magis debeat diligere seipsum quam proximum |
| Раздел 5. Должен ли человек любить ближнего больше, чем свое тело |
| | Articulus 5. Utrum homo magis debeat diligere proximum quam corpus proprium |
| Раздел 6. Должны ли мы любить одного ближнего больше, чем другого |
| | Articulus 6. Utrum unus proximus sit magis diligendus quam alius |
| Раздел 7. Должны ли мы любить тех, кто лучше, больше тех, кто ближе к нам |
| | Articulus 7. Utrum magis debeamus diligere meliores quam nobis coniunctiores |
| Раздел 8. Должны ли мы больше любить тех, с кем связаны кровным родством |
| | Articulus 8. Utrum sit magis diligendus ille qui nobis est magis coniunctus secundum carnalem originem |
| Раздел 9. Должен ли человек из любви-каритас любить сына больше, чем отца |
| | Articulus 9. Utrum homo ex caritate magis debeat diligere filium quam patrem |
| Раздел 10. Должен ли человек любить мать больше, чем отца |
| | Articulus 10. Utrum homo magis debeat diligere matrem quam patrem |
| Раздел 11. Должен ли человек любить жену больше, чем отца и мать |
| | Articulus 11. Utrum homo plus debeat diligere uxorem quam patrem et matrem |
| Раздел 12. Должен ли человек любить благодетеля больше, чем облагодетельствованного |
| | Articulus 12. Utrum homo debeat diligere magis benefactorem quam beneficiatum |
| Раздел 13. Сохранится ли порядок любви-каритас в Небесном Отечестве |
| | Articulus 13. Utrum ordo charitatis remaneat in patria |
Глава 27. | О главном действии любви-каритас, которым является собственно любовь |
| Раздел 1. Действительно ли любви-каритас более присуще принимать любовь, чем любить |
| | Articulus 1. Utrum caritatis sit magis proprium amari quam amare |
| Раздел 2. Тождественна ли любовь, сообразно тому, что она есть действие любви-каритас, благоволению |
| | Articulus 2. Utrum amare, secundum quod est actus caritatis, sit idem quod benevolentia |
| Раздел 3. Следует ли из любви-каритас любить Бога из-за Него самого |
| | Articulus 3. Utrum Deus sit propter seipsum ex caritate diligendus |
| Раздел 4. Можно ли в этой жизни любить Бога непосредственно |
| | Articulus 4. Utrum Deus in hac vita possit immediate amari |
| Раздел 5. Можно ли любить Бога во всей полноте |
| | Articulus 5. Utrum Deus possit totaliter amari |
| Раздел 6. Следует ли различать некий модус любви к Богу |
| | Articulus 6. Utrum divinae dilectionis sit aliquis modus habendus |
| Раздел 7. Действительно ли любовь к врагу является большей заслугой, чем любовь к другу |
| | Articulus 7. Utrum sit magis meritorium diligere inimicum quam amicum |
| Раздел 8. Действительно ли любовь к ближнему является большей заслугой, чем любовь к Богу |
| | Articulus 8. Utrum sit magis meritorium diligere proximum quam diligere Deum |
Глава 28. | О радости |
| Раздел 1. Является ли пребывающая в нас радость следствием любви-каритас |
| | Articulus 1. Utrum gaudium in nobis sit effectus charitatis |
| Раздел 2. Примешивается ли к духовной радости, происходящей из любви-каритас, некая грусть |
| | Articulus 2. Utrum gaudium spirituale quod ex charitate causatur, recipiat admixtionem tristitiae |
| Раздел 3. Может ли обусловленная любовью-каритас духовная радость быть совершенной |
| | Articulus 3. Utrum spirituale gaudium quod ex charitate causatur possit in nobis impleri |
| Раздел 4. Является ли радость добродетелью |
| | Articulus 4. Utrum gaudium sit virtus |
Глава 29. | О мире |
| Раздел 1. Тождественен ли мир согласию |
| | Articulus 1. Utrum pax sit idem quod concordia |
| Раздел 2. Все ли желают мира |
| | Articulus 2. Utrum omnia appetant pacem |
| Раздел 3. Является ли мир собственным следствием любви-каритас |
| | Articulus 3. Utrum pax sit proprius effectus caritatis |
| Раздел 4. Является ли мир добродетелью |
| | Articulus 4. Utrum pax sit virtus |
Глава 30. | О милосердии |
| Раздел 1. Является ли зло тем, что в собственном смысле движет к милосердию |
| | Articulus 1. Utrum malum sit proprie motivum ad misericordiam |
| Раздел 2. Является ли основанием для милосердия ущерб того, кто выказывает милосердие |
| | Articulus 2. Utrum defectus sit ratio miserendi ex parte miserentis |
| Раздел 3. Является ли милосердие добродетелью |
| | Articulus 3. Utrum misericordia sit virtus |
| Раздел 4. Является ли милосердие наибольшей добродетелью |
| | Articulus 4. Utrum misericordia sit maxima virtutum |
Глава 31. | О благодеянии |
| Раздел 1. Является ли благодеяние действием любви-каритас |
| | Articulus 1. Utrum beneficentia sit actus caritatis |
| Раздел 2. Должны ли мы оказывать благодеяния всем |
| | Articulus 2. Utrum sit omnibus benefaciendum |
| Раздел 3. Должны ли мы оказывать б\'ольшие благодеяния тем, кто связан с нами наиболее тесно |
| | Articulus 3. Utrum sit magis benefaciendum his qui sunt nobis magis coniuncti |
| Раздел 4. Является ли благодеяние особой добродетелью |
| | Articulus 4. Utrum beneficentia sit virtus specialis |
Глава 32. | О подаянии |
| Раздел 1. Является ли подаяние действием любви-каритас |
| | Articulus 1. Utrum dare eleemosynam sit actus caritatis |
| Раздел 2. Подобающим ли образом различают виды подаяния |
| | Articulus 2. Utrum convenienter eleemosynarum genera distinguantur |
| Раздел 3. Действительно ли телесное подаяние более весомо, чем духовное |
| | Articulus 3. Utrum eleemosynae corporales sint potiores quam spirituales |
| Раздел 4. Имеет ли телесное подаяние духовное следствие |
| | Articulus 4. Utrum eleemosynae corporales habeant effectum spiritualem |
| Раздел 5. Относится ли подаяние к заповедям |
| | Articulus 5. Utrum dare eleemosynam sit in praecepto |
| Раздел 6. Следует ли подавать милостыню из того, что необходимо для существования |
| | Articulus 6. Utrum quis debeat dare eleemosynam de necessario |
| Раздел 7. Можно ли подавать милостыню из того, что приобретено неправедным путем |
| | Articulus 7. Utrum possit eleemosyna fieri de illicite acquisitis |
| Раздел 8. Может ли подавать милостыню тот, кто находится во власти другого человека |
| | Articulus 8. Utrum ille qui est in potestate alterius constitutus possit eleemosynam facere |
| Раздел 9. Следует ли подавать больше тем, кто более близок |
| | Articulus 9. Utrum propinquioribus sit magis eleemosyna danda |
| Раздел 10. Должно ли подаяние быть избыточным |
| | Articulus 10. Utrum eleemosyna sit abundanter facienda |
Глава 33. | О братском исправлении |
| Раздел 1. Является ли братское исправление действием любви-каритас |
| | Articulus 1. Utrum fraterna correctio sit actus caritatis |
| Раздел 2. Относится ли братское исправление к заповедям |
| | Articulus 2. Utrum correctio fraterna sit in praecepto |
| Раздел 3. Только ли прелаты должны осуществлять братское исправление |
| | Articulus 3. Utrum correctio fraterna pertineat solum ad praelatos |
| Раздел 4. Должен ли человек исправлять своего прелата |
| | Articulus 4. Utrum quis teneatur corrigere praelatum suum |
| Раздел 5. Должен ли грешник исправлять того, кто поступает дурно |
| | Articulus 5. Utrum peccator debeat corrigere delinquentem |
| Раздел 6. Следует ли воздерживаться от исправления человека из опасения, что он станет хуже |
| | Articulus 6. Utrum quis debeat a correctione cessare propter timorem ne ille fiat deterior |
| Раздел 7. Действительно ли при братском исправлении, сообразно требованиям заповеди, тайное убеждение должно предшествовать открытому обличению |
| | Articulus 7. Utrum in correctione fraterna debeat, ex necessitate praecepti, admonitio secreta praecedere denuntiationem |
| Раздел 8. Следует ли призывать свидетелей до открытого обличения |
| | Articulus 8. Utrum testium inductio debeat praecedere publicam denuntiationem |
Глава 34. | О ненависти |
| Раздел 1. Можно ли ненавидеть Бога |
| | Articulus 1. Utrum quis possit deum odio habere |
| Раздел 2. Является ли ненависть к Богу наибольшим из грехов |
| | Articulus 2. Utrum odium Dei sit maximum peccatorum |
| Раздел 3. Любая ли ненависть к ближнему является грехом |
| | Articulus 3. Utrum omne odium proximi sit peccatum |
| Раздел 4. Является ли ненависть к ближнему наиболее тяжким грехом против ближнего |
| | Articulus 4. Utrum odium proximi sit gravissimum peccatum quae in proximo committuntur |
| Раздел 5. Является ли ненависть главным грехом |
| | Articulus 5. Utrum odium sit vitium capitale |
| Раздел 6. Возникает ли ненависть из зависти |
| | Articulus 6. Utrum odium non oriatur ex invidia |
Глава 35. | Об унынии |
| Раздел 1. Является ли уныние грехом |
| | Articulus 1. Utrum acedia sit peccat |
| Раздел 2. Является ли уныние особым пороком |
| | Articulus 2. Utrum acedia sit speciale vitium |
| Раздел 3. Является ли уныние смертным грехом |
| | Articulus 3. Utrum acedia sit peccatum mortale |
| Раздел 4. Следует ли считать уныние главным пороком |
| | Articulus 4. Utrum acedia debeat poni vitium capitale |
Глава 36. | О зависти |
| Раздел 1. Является ли зависть печалью |
| | Articulus 1. Utrum invidia sit tristitia |
| Раздел 2. Является ли зависть грехом |
| | Articulus 2. Utrum invidia sit peccatum |
| Раздел 3. Является ли зависть смертным грехом |
| | Articulus 3. Utrum invidia sit peccatum mortale |
| Раздел 4. Является ли зависть главным пороком |
| | Articulus 4. Utrum invidia sit vitium capitale |
Глава 37. | О раздоре, который противоположен миру |
| Раздел 1. Является ли раздор грехом |
| | Articulus 1. Utrum discordia sit peccatum |
| Раздел 2. Является ли раздор "дочерью" тщеславия |
| | Articulus 2. Utrum discordia sit filia inanis gloriae |
Глава 38. | О словопрении |
| Раздел 1. Является ли словопрение смертным грехом |
| | Articulus 1. Utrum contentio sit peccatum mortale |
| Раздел 2. Является ли словопрение "дочерью" тщеславия |
| | Articulus 2. Utrum contentio sit filia inanis gloriae |
Глава 39. | О схизме |
| Раздел 1. Является ли схизма особым грехом |
| | Articulus 1. Utrum schisma sit peccatum speciale |
| Раздел 2. Является ли схизма более тяжелым грехом, чем неверие |
| | Articulus 2. Utrum schism sit gravius peccatum infidelitate |
| Раздел 3. Обладают ли схизматики какой-либо [духовной] властью |
| | Articulus 3. Utrum schismatici habeant aliquam potestatem |
| Раздел 4. Подобает ли наказывать схизматиков отлучением |
| | Articulus 4. Utrum sit conveniens poena schismaticorum ut excommunicentur |
Глава 40. | О войне |
| Раздел 1. Всякая ли война греховна |
| | Articulus 1. Utrum bellare sit semper peccatum |
| Раздел 2. Могут ли клирики и епископы принимать участие в сражениях |
| | Articulus 2. Utrum clericis et episcopis sit licitum pugnare |
| Раздел 3. Позволительно ли использовать военные хитрости |
| | Articulus 3. Utrum sit licitum in bellis uti insidiis |
| Раздел 4. Позволительно ли сражаться в святые дни |
| | Articulus 4. Utrum liceat diebus festis bellare |
Глава 41. | О драке |
| Раздел 1. Всегда ли драка является грехом |
| | Articulus 1. Utrum rixa sit semper peccatum |
| Раздел 2. Является ли драка "дочерью" гнева |
| | Articulus 2. Utrum rixa sit filia irae |
Глава 42. | О смуте |
| Раздел 1. Является ли смута особым грехом, отличным от остальных |
| | Articulus 1. Utrum seditio sit speciale peccatum ab aliis distinctum |
| Раздел 2. Всегда ли смута является смертным грехом |
| | Articulus 2. Utrum seditio sit semper peccatum mortale |
Глава 43. | О соблазне |
| Раздел 1. Надлежащим ли образом определяют соблазн как "не вполне правильное слово или дело, дающее повод для падения" |
| | Articulus 1. Utrum scandalum inconvenienter definiatur quod est dictum, vel factum minus rectum praebens occasionem ruinae |
| Раздел 2. Является ли соблазн грехом |
| | Articulus 2. Utrum scandalum sit peccatum |
| Раздел 3. Является ли соблазн особым грехом |
| | Articulus 3. Utrum scandalum sit speciale peccatum |
| Раздел 4. Является ли соблазн смертным грехом |
| | Articulus 4. Utrum scandalum sit peccatum mortale |
| Раздел 5. Может ли пассивный соблазн обнаружиться в совершенных |
| | Articulus 5. Utrum scandalum passivum possit etiam in perfectos cadere |
| Раздел 6. Может ли в совершенных мужах обнаружиться активный соблазн |
| | Articulus 6. Uttrum scandalum activum possit inveniri in viris perfectis |
| Раздел 7. Следует ли ради того, чтобы избежать соблазна, отказываться от духовных благ |
| | Articulus 7. Utrum bona spiritualia sint propter scandalum dimittenda |
| Раздел 8. Следует ли ради того, чтобы избежать соблазна, отказываться от временн\'ых благ |
| | Articulus 8. Utrum propter scandalum sint temporalia dimittenda |
Глава 44. | О заповедях, относящихся к любви-каритас |
| Раздел 1. Нужно ли было давать заповеди о любви-каритас |
| | Articulus 1. Utrum de caritate debeat dari aliquod praeceptum |
| Раздел 2. Надлежало ли дать две заповеди о любви-каритас |
| | Articulus 2. Utrum de caritate fuerint danda duo praecepta |
| Раздел 3. Достаточно ли двух заповедей любви-каритас |
| | Articulus 3. Utrum sufficiant duo praecepta caritatis |
| Раздел 4. Подобающим ли образом заповедано любить Бога "всем сердцем своим" |
| | Articulus 4. Utrum convenienter mandetur quod Deus diligatur ex toto corde |
| Раздел 5. Надлежащим ли образом к словам "люби Господа, Бога твоего, всем сердцем твоим" добавлено "и всею душою твоею, и всеми силами твоими" |
| | Articulus 5. Utrum super hoc: "Diliges dominum Deum tuum ex toto corde tuo", convenienter addatur: "Et ex tota anima tua et ex tota fortitudine tua". |
| Раздел 6. Возможно ли исполнить эту заповедь о любви к Богу в земной жизни |
| | Articulus 6. Utrum hoc praeceptum de dilectione Dei possit in via impleri |
| Раздел 7. Надлежащим ли образом дана заповедь о любви к ближнему |
| | Articulus 7. Utrum convenienter detur praeceptum de dilectione proximi |
| Раздел 8. Подпадает ли под заповедь порядок любви-каритас |
| | Articulus 8. Utrum ordo caritatis cadat sub praecepto |
Глава 45. | О даре мудрости |
| Раздел 1. Следует ли считать мудрость одним из даров Святого Духа |
| | Articulus 1. Utrum sapientia debeat inter dona spiritus sancti computari |
| Раздел 2. Находится ли мудрость в разуме как в субъекте |
| | Articulus 2. Utrum sapientia sit in intellectu sicut in subiecto |
| Раздел 3. Является ли мудрость только теоретической, или же еще и практической |
| | Articulus 3. Utrum sapientia sit speculativa tantum, an etiam practica |
| Раздел 4. Может ли мудрость иметь место без благодати, со смертным грехом |
| | Articulus 4. Utrum sapientia possit esse sine gratia, cum peccato mortali |
| Раздел 5. Имеется ли мудрость во всех тех, кто обладает благодатью |
| | Articulus 5. Utrum sapientia sit in omnibus habentibus gratiam |
| Раздел 6. Соответствует ли дару мудрости седьмое блаженство |
| | Articulus 6. Utrum septima beatitudo respondeat dono sapientiae |
Глава 46. | О глупости |
| Раздел 1. Противоположна ли глупость мудрости |
| | Articulus 1. Utrum stultitia opponatur sapientiae |
| Раздел 2. Является ли глупость грехом |
| | Articulus 2. Utrum stultitia sit peccatum |
| Раздел 3. Является ли глупость "дочерью" похоти |
| | Articulus 3. Utrum stultitia sit filia luxuriae |
Примечания |